[SKRIVA] Novelltävling! Påskekrim!

  • From: Göran Jansson <jansson.g@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 11 Apr 2009 16:36:51 +0200

Det verkar som om denna lista är en kombination av brott och skrivande, för
den heter ju i alla fall Skriva. Så då kanske det är dags för Påskekrim
eftersom det är påsk också?

I Norge har dom något som heter Påskekrim och som betyder att man läser
deckare när det är påsk. Plus att jag tror det är lite deckare på tv också
för påsken är deckarens högtid där.

Jag tänkte det kunde vara dags med påskekrim på Skriva också! En
novelltävling!

Novellerna ska vara i deckarfacket. Dom ska handla om brott och fusk i
finansvärlden (om jag kunde delta själv skulle jag ta den titeln - Fusk i
finansvärlden!) och mest fusk med fonder, så kallat fondfusk. I novellen ska
också ingå att deckaren som löser mysteriet finner ut att många av
personerna som är inblandade är påhittade och bara pseudonymer. Det bästa
överraskande slutet är om dom är pseudonymer för ... honom själv! Men det
vet inte läsaren först förstås.

Sista dag för postande av novell är 15 april.

Jurry är jag och min låtsaskompis kaninen Klas. Det gläder mycket kaninen
Klas att låtsaskompisar är välkomna här på listan så han vill gärna vara med
i jurryn!

Som pris lovar min andra låtsaskompis haren Sture att bli vinnarens
låtsaskompis också!

hälsar Jurry-Göran