[SKRIVA] Re: Novelltankar

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 01 Jan 2015 22:44:51 +0100

---- On Thu, 01 Jan 2015 18:04:17 +0100 Ahrvid  wrote ----
> Nu handlar min novell mer om budskap i DNA, inte cloning
> (som tvärtom viftas bort). Budskap i DNA är dock inte heller
> nytt. Jag har för mig att jag läst om en poet som fått hjälp
> av forskare att inkoda en dikt i bakterier...

Nu har jag läst novellen (upptagen med John Cleeses självbiografi under
mellandagarna). Och jag måste till min besvikelse konstatera att jag tycker den
är riktigt bra. Det skulle passa min personlighetsprofil bättre att vara
misantropiskt elak.

Jag väntade mig en humoristisk slutpoäng, men denna är snarare kuslig. Och det
slog mig att idén och "upptäckten", berättat helt allvarligt utan humoristisk
inramning, skulle kunna fungera utmärkt som ett inslag i Ridley Scotts ännu
inte fullbordade Alien-mytologi.

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).