[SKRIVA] Re: Novelltankar

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 01 Jan 2015 12:41:47 +0100

---- On Thu, 01 Jan 2015 05:50:08 +0100 Ahrvid  wrote ----
> Strax innan jul fick jag tanken: vad skulle hända OM...Jesus' DNA kunde fås
> fram?
>
> Det finns ju det som sägs vara reliker från Jesus och man kan få fram gammalt
> DNA, så varför inte?

Ha ha: http://en.wikipedia.org/wiki/Christ_Clone_Trilogy

På 90-talet publicerades det också en svensk sf-samling av någon svensk
författarinna -- Maria Vedin? -- med en novell byggd på samma idé. Om man
googlad på kristna sidor finns det också gott om spekulationer kring
möjligheten att klona kristus. Det är förvisso en mkt bra idé, och antagligen
därför ganska välanvänd. Nu väntar vi bara på att Dan Brown blåser upp idén
till en superbestseller med vatikanska lönnmördare och påvliga konspirationer.

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).