[SKRIVA] Novellskrivande...ett hundjobb!

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 8 Nov 2010 18:29:23 +0100

Det verkar som om tidskriften Hundsport vill ha en novell jag skrev för ett par
år sedan (titel "Ett hundjobb i fjällen"; handlar om en hund och hans husse som
under andra världskriget gör en viktig insats). Blir inte rik. Jag får några
hund-ra...
  Jag minns inte om jag på listan postat novellen (eller tidigt utkast av den),
men i så fall skulle det vara våren 2008, då den skrevs. Jag postar den dock
inte här, nu. Om jag inte postar en novell under arbete spontant (t ex för att
få synpunkter) och senare får den såld eller placerad, så håller jag inne med
texten. Den som pubbar bör ju ha första tjing. Möjligen kan jag posta saker
efteråt, efter en viss karenstid.
  Men i år hittills har jag haft tre noveller antagna till professionella
blaskor: Nya Åland, Årent Runt, och nu Hundsport (där man säger att den skall
komma i julnumret). Med tanke på hur svårt det är att hitta publicering för ens
grejor är det inte så illa! Jag har dessutom en ganska bra grej som jag tänkte
skicka till Semics novelltävling. Man får kämpa på.

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----