[SKRIVA] Re: Novellix utger noveller i "fickformat"

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 17 May 2011 21:28:52 +0200

From: pialindestrand@xxxxxxxxxxx
> Fast 39 kronor är inte mycket i dagens läge egentligen. Inflationen osv den
> rasar ju på varje år har jag för mig.
> Glassen jag åt för en stund sedan kostade 18 kronor- pinnglass,
> riktigt god, ska smaka irish cream så den heter Dublin- och den åt man
> ju upp på några minuter.
Men när en vanlig pocketbok kostar 59 kr, är 39 kr för en 32-sidors minibok
litet väl mycket...

> Tycker det varit "ärligare" om den kostat 40 pocketen förståss.
> Alla dessa 999 :- istället för 1000 och 495 inte 500 osv.
De nya sedlarna som kommer borde vara på 99-belpp för att spara växelmynt!

> I af kul att novellen verkar få ett litet uppsving. Noveller säljer
> inte sas det ju förut och sen kom några novellsamlingar som blev
> succé ändå.
Jag har aldrig trott att noveller "inte säljer". Bl a John Ajvide L har ju
skrivit hyfsat framgångsrika novellsamlingar. Men i bokform bör det vara
antologier (eller novellsamlingar).

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----