[SKRIVA] Re: Novellett: Ändamål

  • From: "Samir Hajdari" <samir.hajdari@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 15 Jul 2007 09:39:13 +0200

Så här skrev aliasmissbrukaren Rickard Berghorn när han låtsades vara Samir Hajdari:

Kristoffer:

Vilket ju är rimligt eftersom -ett(e) är en inlånad ändelse för
''liten X''. Engelskan ''novel'' kommer säkert av en
latinsk/italiensk ordstam för ''ny'' eftersom roman var ett nytt
sätt att skriva (medan vårt roman delvis har att göra med språket
det skrevs på). Jag vill minnas att även vårt novell härstammar från
samma ordstam vilket förstås skapar förvirring, både roman och
novell var ju nytt när det slog var och vid sin tid.

Naturligtvis har du rätt. Jag blandade ihop engelskans novella med
novellett.

Jag tror inte att det är helt lagligt att låtsas som om du är jag för att få mig att framstå lika usel som du, Rickard. Vänligen sluta med dessa dumheter!

Mvh
Samir Hajdari, Malmö
grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravewriting.com eller skriva- request@xxxxxxxxxxxxx för listkommandon (ex subject: subscribe).