[SKRIVA] Norens bok dras in - feltryckt

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 14 Jun 2008 15:27:00 +0200 (CEST)

Jag ser en notis i SvD 14/6 om att Lars Noréns omtalade, beryktade, närmast
ökända En dramatikers dagbok dras in av förlaget, pga feltryck. En ny rättat
utgåva kommer inte förrän 7 juli.
  Det är så att en del av sidorna har hamnat i fel ordning.
  Och det är också så att Norén bestämde att den här boken skulle utges utan
sidnummer. Då blir den typen av fel lätt hända. (Så man får nästan skylla sig
själva.)
  En reflektion: Vi har sett massor av recensioner, artiklar, debatt m m om
Noréns bok (främst då för att han skriver ned en massa känt kulturfolk). MEN
ingen enda av dessa inslag tycks ha noterat att sidorna hamnat i fel ordning!
(Det får vi veta först nu i vad som tydligen är en pressrelease från förlaget.)
  Och då kan man undra hur noga alla som uttalat sig så vitt och brett läst
boken...
  De har nog skummat det mesta, skulle jag tro. Recensenterna är därmed
avslöjade som slarvers. (Boken är ett mastodontverk på ca 1700 sidor.)