[SKRIVA] Re: Nordiska Oscarsbidrag

  • From: "Tora Greve" <tora.greve@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 8 Sep 2015 15:58:04 +0200

Jatack, en sådan tsunami är realitet i flera norska fjordar. Mina föräldrar
på bröllopsresa undvek Loenkatastrofen med en dag 1936. Den ende överlevande
var också nygift, en lärare som nyligen tillträtt tillsammans med sin make.
Han dog. Vi träffade henne i Spanien 1975. Då var hon nyligen änka efter sin
andra man.
Tora.