[SKRIVA] Re: Noomi = Sigourney

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 19 Jan 2011 18:50:57 +0100

magnus_carling@xxxxxxxxxxx
> Fast det är väl inte Ripley hon ska spela? Prometheus utspelar sig innan
> Alien.
  Jag håller inte så noga koll att jag vet vad personen heter som Rapace
tydligen skall spela. Däremot ligger det nära till hands att det troligen är en
person av samma TYP som Ripley, dvs en parant kvinnlig hjältinna som far runt
och smashar aliens. Och det räcker en bra bit.
  "Det här är en par 4-alien. Noomi väljer en järnfemma... Det är ett svårt
slag. Hon koncentrerar sig, och - se på den svingen!"

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!