[SKRIVA] Nomineringar: Oscar och Raspberry

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 16 Jan 2014 19:06:16 +0100

Nomineringarna för bästa (Oscar-priserna) och sämsta (Golden Raspberry) filmer
har kommit ungefär samtidigt... Oscarns nomneringar finns här:

http://oscar.go.com/nominees

Och Razzies, som de också kallas, finns här:

http://www.razzies.com/history/34thNoms.asp

Jag har inte riktig koll på vilka av alla nomineringar som är av
sf/f/h-intresse (då skulle jag behöva googla info om tjogtals filmer, minst
sagt tidsödande!) men jag noterar att såväl "Gravity" som "Hobbit 2" har
nomineringar. Och från Norden finns danska "Jakten" bland nomineringarna för
bästa utländska film (inte sf iofs).

E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /