[SKRIVA] Re: (No Date: Tue, 3 Jun 2014 15:44:39 +0200

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 3 Jun 2014 22:07:18 +0200

Rickard:
hålla med mig är ju otänkbart. Samtidigt som tjurskallen Ahrvid vägrar
hålla med om att jag har rätt, eftersom jag helt enkelt har rätt.<<
  Jag har redan kommenterat detta. Och även om jag förmodligen "blåljög" och
var certifierad medlem i en konspiration av "hycklare" är det värt att upprepa:
att teckentolkning fallerar ibland är ett marginellt problem, och det är inte
värt flera dagars jobb för byte till ev ny mailserver. Det kanske inte ens
finns någon annan server som uppfyller vissa grundkrav, och vi vet inte heller
om det har med freelists.org att göra. (Jag misstänker snarare att det är ett
kombinationsproblem som har att göra med hur mail studsar mellan olika
transportnoder varvid headers tolkas fel.) Marginalproblemet kommer och går,
dyker bara upp ibland, och användare har god chans att själv åtgärda det. (Tips
för t ex Hotmail: byt från RTF till oformaterat, eller vice versa.)
  Detta gäller: if it's only slightly broke, don't fix it.

E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /