[SKRIVA] Narratology: Plot Devices

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 23 Aug 2008 13:15:34 +0200 (CEST)

Något kallat Encyclopedia II har en artikel om "narratology" (ungefär
"berättarkonst") och "plot devices", vilken finns på:

http://www.experiencefestival.com/a/Narratology_-_Plot_Devices/id/5321120

Notera att det tycks finnas ett helt av länkar där man kan läsa mer, under
"See also:" och "Other related archives:".
  Det är så många länkar att jag förstås inte hunnit utforska dem. Gör det
själva!

--Ahrvid

Ps. Det är mycket om intriger nu (jag råkade göra några google-sökningar på
ämnet).