[SKRIVA] Re: MySong automatiserar musik

  • From: Olof Bjarnason <olof.bjarnason@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 2 Oct 2009 19:33:25 +0200

Den 2 oktober 2009 12.03 skrev Göran Ivarsson <ivarsson.g@xxxxxxxxx>:
> [...]

Några jag hittade sist jag letade Songsmith-hits:

"We Will Rock You" men Queen som långsam sausafonjazz:
http://www.youtube.com/watch?v=22AWPW5s4EA&feature=related

"Roxanne" av The Police, i oljefatshispig latinversion:
http://www.youtube.com/watch?v=h_Bz3Bp9Bpo

Båda två är hysteriskt jobbiga att lyssna på om man nånsin lyssnat på
originalen -- och kanske framförallt om man sysslat med något rytmiskt
inriktat musicerande!

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=pugB9A9Gf14 (Michael Jackson, RIP) Billie Jean
> http://www.youtube.com/watch?v=YN9pGgg8YlQ Ett tal med Barack Obama...
> Mycket mer finns om man söker på Youtube efter  Songsmith och ett
> artist- eller låtnamn.
>
> Programmet finns att ladda ner från bukten om man vågar.
> http://thepiratebay.org/torrent/4981307/Microsoft_Songsmith
>
> --
> Göran II
> --
> -----
> SKRIVA - sf, fantasy och skräck  *  Äldsta svenska skrivarlistan

twitter.com/olofb
olofb.wordpress.com
olofb.wordpress.com/tag/english