[SKRIVA] Re: Människa Plus

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 16 Mar 2015 21:39:20 +0100

Jag skrev:

> Transhumanismen är, förutom löjligt naiv, också motbjudande
> elitistisk och har som avsikt att styra mänsklighetens utveckling

Med detta syftade jag förstås på mänsklighetens _biologiska_ utveckling. Den
myndiga och vuxna individen får gärna efter fritt val modifiera sin egen kropp,
men att försöka styra utvecklingen för alla kommande generationer och inbilla
sig att man vet utmärkt väl vad som är bäst för dem, är bara groteskt.

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).