[SKRIVA] RE: Min e-postadress ändras [SKRIVA]

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <elli.a@xxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 24 Jun 2012 14:49:14 +0200

elli.arbaeus@xxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Hej, snart släcks min gamla e-postadress elli.arbaeus@xxxxxxxxxxxxxxxxxx
> ner. Från och med nu andvänder jag istället elli.a@xxxxxxxxxx Jag vill
> gärna fortsätta vara med på [SKRIVA]-mailinglistan. Räcker det att
> meddela min nya adress såhär eller ska jag också usubscriba/nysubscriba?
> Hälsningar Elli
  (Msg med rubriken ovan verkar avsett för SKRIVA, om än bara jag fick den. Men
jag svarar här då det kan vara av allmänt intresse.)
  Det enklaste är att du bara subscribar från nya adressen
(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe - unsubba är samma sak, men
subject: unsubscribe). Du behöver inte unsubba från gamla; listroboten kommer
att märka att den adressen upphört och börjar studsa och kommer snart att sluta
sända till den (efter ett tag tas ogiltiga adresser även bort helt).
  Jag går sällan och ogärna in i freelists admin-gränssnitt och donar manuellt,
eftersom det är så krångligt. Det man skall jobba med är ett halvdussin
steg/nivåer ned i systemet och ligger under ologiska kommandonamn (som jag
tenderar att inte komma ihåg, så man får experimentera sig fram). Det kan ta
liksom tio minuter att snirkla sig fram till att fixa saker manuellt.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a
på SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)