[SKRIVA] Mer Harry Potter på G...

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 27 Jun 2015 17:52:48 +0200

Skall vi uppsöka skyddsrum eller jubla? Take your pick! Men nya Harry
Potter-böcker är på gång. JK Rowlings blev inblandad i en ny Harry Potter-pjäs
och det har tydligen utvecklats till att bli en bok också:
http://www.expressen.se/noje/harry-potter-far-ny-del--och-blir-en-pjas/
"Det firar författaren JK Rowling, 49, med att avslöja den kommande Harry
Potter-delen. På Twitter skriver succéförfattaren om planerna för kommande
"Cursed Child"."Jag är väldigt glad över att bekräfta att en ny pjäs, kallad
"Harry Potter and the Cursed child" kommer sättas upp i London nästa år",
skriver hon.Och pjäsen kommer inte berätta samma historia som de redan utgivna
böckerna och filmerna, skriver hon."Den kommer berätta en ny historia, som är
ett resultat av ett samarbete mellan författaren Jack Thorne regissören John
Tiffany och mig", fortsätter hon på Twitter."
Och det verkar som om pjäsen blir en ny roman också. Det talas t o m om tre nya
romaner, som också skall bli en filmtrilogi. Hon har tjänat en miljard
hittills. Räcker inte det? Efter några år sinar pengaströmmen. Man får 10
milj/år istf 100 milj/år och då kliar det i fingrarna, som hos t ex Stieg
Larssons släkt. Allt för att pengaströmmen inte skall sina. Jag tror nog att
vi får jubla litet tyst...medan uppsökandet av närmaste skyddsrum vidtar!
(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och var med i
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2015, info www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 / Läs även AE
i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan