[SKRIVA] Re: Medias hyckleri

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 13 Aug 2013 08:38:17 +0200

Den 12 augusti 2013 18:57 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>   Får jag fråga hur det kommer sig att det alltid tycks vara "privat"
> sjukvård som "skandaler" tas upp i? (Bättre uttryck är offentlig vård
> på entreprenad. Landstinget - normalt - är huvudman, beställer
> entreprenaden, bestämmer vad den skall innehålla och har
> övervakningsansvar.)

Varför ens ödsla tid på Pias s.k. argument? Hon vet redan alla svar
hon kommer att få, men hennes strategi är att det liksom är viktigare
att protestera än att ha vettiga anledningar till att göra det. Det
blir bara pinsamt. Ibland lyckas en hel skock av hycklare sluta sig
samman till den strategin och saboterar all intelligent och
demokratisk diskussion, och enda sättet att handskas med det är att
visa sitt öppna förakt mot dumheterna och höja sig över det. Det går
helt enkelt inte att diskutera med människor som medvetet väljer att
vara fabulöst korkade.