[SKRIVA] Mark Bourne 1961-2012

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 28 Feb 2012 06:41:15 +0100

Från Locus (www.locusmag.com):

Author Mark Bourne, 50, died Saturday February 25, 2012 at home from what
appears to have been a cardiac event.
Born in July 10, 1961, Bourne published short fiction in Asimov?s Science
Fiction, The Magazine of Fantasy & Science Fiction, Realms of Fantasy, and
several anthologies. He worked with Ray Bradbury to create adaptations of
Bradbury?s stories for planetarium performance.
He is survived by his wife, Elizabeth Lawhead Bourne.
(Men jag måste erkänna att jag nog inte hört talas om mr Bourne. Men att ha
samarbetat med Bradbury är i alla fall en fin merit - även om det var för ett
planeterium.)
--Ahrvid

Ps. Ang författare, skämt från nätet:
  "Jag försökte ringa Björn Ranelid. Men det var självupptaget..."

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)