[SKRIVA] Re: Malik blev ingen sockerman

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 16 May 2014 18:16:16 +0200

Rickard:
> Och här saboterade du också denna viktiga diskussion, genom att förvränga ett
> citat och
> svara på något som jag aldrig skrivit.
  Nej, det är korrekt citerat, som alla kan se. Jag kommenterade, som alla
också kan se, påstående om pressens skrupler och citerade avsnittet om detta.
Ord vid sidan om citatet hade ingen bäring på det jag hade att anföra.
> Vad jag menar är glasklart för en normalintelligent läsare, även om första
> meningen är felskriven
> genom dubbla negationer.
  Fast den ena negationen var din. Det blev tydligare att  formulera så. Det
handlar om att förneka påståendet i en utsaga: det är INTE så att... (att sedan
utsagan i sig rymmer en negation kan inte hjälpas).

> Du förvränger medvetet
  Såvitt alla kan se skriver jag tvärtom riktigt och tydligt.

>  >   Nja, krasst sagt var orsaken till Martinsons självmord
> Det vet du inte ett jota om.
  Nå, visst hum har jag. Studerade en hel del om Martinsons liv när jag skrev
min längre essä om Atom-Noak och hr Martinson. Otaliga artiklar, 10-talet
böcker, osv - har även träffat och pratat med Martinsons medakademiledamot och
vän Kjell Espmark som bekräftar den känsliga i hans karaktär.  Inte veta ett
"jota" kommer från "iota", den minsta bokstaven i det grekiska alfabetet och
uttrycket brukar denotera att "inte veta något över huvud taget". Jag vågar
säga att jag vet mer än ett "jota".

ahrvid@xxxxxxxxxxx / Follow @SFJournalen on Twitter for the
latest news in short form! / Gå med i SKRIVA - för författande, sf,
fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) info
E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /