[SKRIVA] Re: Lunds univ och grundlagen

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 8 Feb 2010 17:45:25 +0100

From: nitro2k01@xxxxxxxxx
> Men enligt dina grundprinciper skulle det alltså också vara så att om
> LU beställer en reklamkampanj så har de ingen rätt att kräva att den
> som skapar kampanjen inte ska skriva "Lund suger, Linköping rockar"
> eller publicera smaskiga avslöjanden om universitetet i den
> publicerade reklamen? Ty skulle de ställa sådana absurda krav skulle
> de ju hindra vissa yttranden.
  Men det jag talar om har ju inget att göra med att någon har rätt att
överenskomma med någon annan om att leverera ett infomaterial!
  Däremot kan en myndighet inte bestämma att denne någon annan, i *annat* denne
yttrar eller publicerar förbjuds att säga ditt eller datt.

Windows Live: Gör det enklare för dina vänner att se vad du håller på med på
Facebook.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/see-it-in-action/social-network-basics.aspx?ocid=PID23461::T:WLMTAGL:ON:WL:sv-se:SI_SB_2:092009-----