[SKRIVA] Re: Lunds univ och grundlagen

  • From: Torbjörn Wester <torbjorn_wester@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 7 Feb 2010 17:29:24 +0100

Ja, det är ett FRUKTANSVÄRT brott mot yttrandefriheten att jag inte får skriva
vad jag vill i Dagens Nyheter!!
Nedanstående måste vara årets mest missförstådda nyhet. Det finns ingen regel
som hindrar studenterna att skriva vad de vill på privata bloggar eller forum.
Däremot har Lunds universitet en EGEN blogg där studenter skriver om
UNIVERSITETS VERKSAMHET. De bloggande studenterna efterfrågade och utformade
regler för hur inläggen på denna blogg ska se ut/vad de ska handla om/vilka
typer av inlägg som inte passar på denna blogg.
Vad är problemet?
Mvh.Torbjörn

Hitta hetaste singlarna på MSN Dejting!
http://dejting.se.msn.com/channel/index.aspx?trackingid02952