[SKRIVA] Lasse Strömstedt död

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 6 Jul 2009 01:51:59 +0200

Författaren Lasse Strömstedt (f 1935) har avlidit. Han blev bl a känd för
romaner med ankytning till livet osm kåkfarare (något han hade erfarenhet av).
Om jag inte missminner mig är någon av hans böcker närmast en sorts dystopisk
science fiction (men jag minns inte vilken - sanning och säga har jag inte läst
Lasse Strömstedt).

IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07) Sänd bidrag till Fantastiknovelltävlingen 2010
(1000 kr i förstapris) senast 31/8 till fantastiknovell@xxxxxxxxxxx och
ahrvid@xxxxxxxxxxx .
More than messages–check out the rest of the Windows Live™.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/-----