[SKRIVA] Kurd Lasswizt-priserna

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 3 Jul 2011 19:08:17 +0200

Timo Kümmel für das Titelbild zu
Dirk van den Boom, Die Ankunft
(Kaiserkrieger, Band 1), Atlantis

Dieter von Reeken für die Neuauflage der phantastischen Geschichten von Oskar
Hoffmann sowie für sein anhaltendes Bemühen, das Gesamtwerk von Kurd Laßwitz
herauszugeben Den ledande tyskspråkiga sf/f-utmärkelsen, Kurd
Lasswitz-priserna, har utdelats för 2011 (rörande 2010):

http://www.kurd-lasswitz-preis.de/2011/KLP_2011_Preistraeger.htm

Tyvärr kan jag bara ge en länk istf själva prislistan. Det beror på att den
webansvarige fått för sig att lägga upp prislistan "snyggt", "smart" och uselt,
genom att göra varje pristagare till en egen ram med litet lulllull - helt
värdelöst om man skall kopiera texten (man skulle tvingas positionera musen
över varje enskild post, kopiera, och göra om det 20 ggr - skulle ta
evigheter). Jag har ett råd till den som gör websidor: KISS (Kept It Simple,
Stupid!). Har svårt att tänka mig att sådan här idiotisk redigering beror på
att prisorganisationen VILL försvåra för folk att sprida info om priset
(normalt är man i sådana sammanhang tvärtom ivriga och tacksamma för att så
många som möjligt sprider nyheterna!).
  Får väl återkomma med prislistan när någon lagt den på annat ställe i
hanterligt format.

--Ahrvid

Ps. Och som sagt: För att slippa Pseudonym-Putte ("OR", "GJ" m fl), markera
mail, skicka till Skräppost och systemet lär sig snart att allt av samme
avsändare skall dit.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / YXSKAFTBUD,
GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)