[SKRIVA] Re: Kulturtidskriftsstödet rasar, många rasar

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 17 Dec 2014 03:46:19 +0100

---- On Tue, 16 Dec 2014 22:51:30 +0100 pia
lindestrand<pialindestrand@xxxxxxxxxxx> wrote ----
> Jag tänkte först att småtidskrifter ju finns för utlån på bibliotek,
> utbudet varierar förmodligen lokalt. Minotauren fannssom sagt
> på Ronneby bibliotek. Däremot hade de inte t ex Avsikter.

99% av alla kulturtidskrifter är småtidskrifter, på några få hundra ex i såld
upplaga (Minotauren hade mot slutet 1000 ex i såld upplaga, bl.a. för att den
hade begränsad distribution i Pressbyrån -- också något som Ahrvid aldrig
någonsin kunde minnas ens på den tiden, eftersom han föredrog att snacka skit
och sprida ryktet att Minotauren bara var ett "fanzine". Fy fan vilken
skitsnackare och sabotör). Biblioteksprenumerationerna förmedlas genom
Bibliotekstjänst, och jag brukade alltid lägga med ett inbetalningskort i varje
ex till biblioteken. Jag tror att de flesta privata prenumeranter jag fick var
därigenom.

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).