[SKRIVA] Kreativt skrivande-kurs

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 15 Jul 2009 14:22:06 +0200

Skoj nyhet. Jag berättade i våras om att högskolan i Gävle arrangerade den
första högskolekursen för sf-skrivande, kallad Creative Writing/Creative
Reading - Science Fiction (nå kreativt läsande också, men skrivande ingår). Så
jag provade att söka, och kom in! Kursen går på distans, så Gävle kan klara sig
utan min närvaro. Det är ingen stor kurs, bara 7,5 poäng, men den kan vara kul
att prova på!
  Jag undrar om någon annan i sf-fankretsar provade att söka? Det lär jag väl
få veta. (Samtidigt sökte jag en annan kurs, vid Sthlms universitet. Denna gång
kvällskurs, som gott kan kombineras med den första. Den heter nämligen svarta
hål och kosmiska explosioner, med orientering om nyheter inom astronomi. Kom in
på den med. Mumma för en gammal sf-fan!)

IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07) Sänd bidrag till Fantastiknovelltävlingen 2010
(1000 kr i förstapris) senast 31/8 till fantastiknovell@xxxxxxxxxxx och
ahrvid@xxxxxxxxxxx .
Show them the way! Add maps and directions to your party invites.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/events.aspx-----