[SKRIVA] Kortfilm på John Ajvide

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 21 Jul 2008 13:30:42 +0200 (CEST)

16/7 sände SVT en kortfilm (man kallar det "novellfilm") baerad på en
berättelse av John Ajvide Lindqvist. Tyvärr såg jag notisen omdetta alldeles
nyss, och självfallet missade jag filmen. Det händer dock att sådant går i
repris - så håll utkik!
  Filmen heter "Majken" och handlar om en kvinna som ringer KF:s
konsumentkontakt, ett samtal som förändras någons liv på ett drastiskt sätt.
(Mer än så vet jag inte om handlingen.) I huvudrollen Lena Granhagen.