[SKRIVA] Kort om Kontext 4

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 3 Nov 2008 13:30:54 +0100

Bara några avslutande ord om Kontext (se även mina tidigare delrapporter - iofs
ihopkomna i en hast). Efter min rapport nr 3 i går eftermiddag var det
avslutning, då kommitté och publik tackade varandra. Jag satt en stund och
snackade med bl a Urban och Lars-Olov, och baren bjöd på gratis juice
(antagligen för att man inte ville få juice över). Efter ett tag blev det dags
att gå till den skotska puben där det var död hund-fest. Jag hängde på då jag
åkte med Mikael Pargman (tack för skjuts, förresten!) och han skulle äta.
  Vi gick ca 18.15, och då var det ca 25 fans där, men kommittén hade ännu inte
kommit (antalgigen var de upptagna av att städa lokalen), så det bör ha kommit
fler senare. Släpptes av i Kista, och hade tur med en obevakad T-banespärr.
  Kontext var mycket bra. Låt mig få framhålla:
  1) Utmärkt lokal.
  2) Trevliga och lättpratade hedersgäster (jag pratade en hel del med både
Erik och Jon)
  3) Bra program. Jag såg ovanligt myckert av det, säkert 5-6 programpunkter.
  4) Idén om en kongressbuffé som ingick i avgiften. Och maten räckte oväntat
väl.
  5) Att man (via Sten T tror jag) fått upp ett trådlöst nät för kongressen;
det hade bl a jag nytta av för att skriva mina delrapporter.
  6) Till och med vädret var utmärkt, om än litet kallt (på fredagen var det
snö iofs). Solen sken för det mesta.
  7) Jag lyckades sälja fem Mord på månen!
  8) Trevligt folk. En hel del nya ansikten, vilket jag tror kom från att man
på försök släppte in dem under 26 gratis.
  Såvitt jag hörde hade man 102 registrerade medlemmar, så Kontext var relativt
välbesökt också.
  Trevligt!

ahrvid@xxxxxxxxxxx / ahrvid@xxxxxxxxxxxx / Gå med i SKRIVA - för författande,
sf, fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe)