[SKRIVA] Kort från Loncon

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 13 Aug 2014 20:36:11 +0200

Några ord om Loncon 3, dagen innan. Anlände på morgonen och ägnade många timmar
åt att vandra runt i London, bokaffärer och att t o m gå vilse (London har
MÅNGA gator). Tog mig så småpningom till det jättelika kongresscentrat Excel i
Docklands.
  Folk hade redan börjat samlas, för registreringen öppnade dagen innan. Det är
några hundra här nu iaf. Såg många bekanta. Wilfred. Wolf. Ian Watson. Martin
Easterbrook och Hoare. Fans ur norska delegationen Imants från
Lettland.Carolina, som f ö säger att 100+ svenskr är anmälda. Wolf bjöd på ett
par öl.
  Kongresscentrat Excel är JÄTTELIKT, typ 500 m från ena änden till den andra.
Och det ryktas komma 10 000+ personer,vilket skulle göra det till den största
sf-världskongressen hittills.
  Vad som händer senare ikväll får vi se. Kanske samlas vi några och tar några
öl  någonstans även om Excel skulle stänga. Men jag skulle gärna se RIKTIGA
roomparties på något närliggande hotell.
  Annars är det det nordiska partyt på fredag kväll, men då i en särskilt
festavdelning. Jag har bidragit med 23 norska kronor till det.
www.skriva.bravewriting.com & delta i FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2014
http://www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids novellsamling Mord på månen:
E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /