[SKRIVA] Re: Korkad desperation

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 9 Apr 2008 02:06:16 +0200 (CEST)

Från: Ylva.Spangberg@xxxxxxxxxx
>fall. "Av misstag postade jag till Korkek. Det
>kan inte finnas någon som på allvar tror att jag
>har postat till Korkek." Tur att man har viss
>vana vid att se den sortens intellektuella
>kullerbyttor, så att man inte drabbas av att bli
>förvånad.
  Finns ingen intellektuell "kullerbytta" i det. Alls.
  (Däremot finns en hel del av intellektuellt voltande i påståenden att folk
som gjort mer än de flesta på och med Internet i nästan två decennier, lyckats
med det utan att kunna ett skvatt om nätet. Fan tro't. Men jag tror de flesta
vet bakgrunden till den typen av osakliga personpåhopp, dvs misslyckat försök
att ta över SKRIVA och förvränga dess grundregler.)

"Ove Ridé" skrev
>Och trots att 95% av medlemmarna på SKRIVA hellurkande, så använder du
>deras liststatus som ett betyg på SKRIVAs välmående.
  Sett över en tid är det nog bara 85-90% som lurkar.
  Men något betyg eller kvalitetsmått använder är det inte nödvändigtvis. (Den
förmodade siffran är rätt normal, så ett "betyg" vore i så fall "medel".)
  Vad jag talade om var något annat: hur patetiskt det är när folk utropar att
de-nu-minsann-bojkottar-och-avgår från ditt eller datt! Wow, man kissar på sig
av chock...)
  Det är nästan lika patetiskt når någon (som det verkar vara i det här
fallet) försöker rutropa att se-ni-trodde-han-bojkottade-men-si...