[SKRIVA] Konstigaste titlarna

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 25 Feb 2008 08:56:07 +0100 (CET)

Så har det då kommit. Priset som kan utmana Nobelpriset och Puilitzern.  Kort
sagt Diagrampriset för årets underligaste boktitlar, som delas ut av brittiska
Bookseller Magazine.
  Bland de nominerade märks:

Cheese Problems Solved
Are Women Human?  And Other International Dialogues
People who Mattered in Southend and Beyond - From King Canute to Dr Feelgood.
How to Write a How to Write book
If You Want Closure in Your Relationship, Start With Your Legs
I Was Tortured By the Pygmy Love Queen

Den sista lär handla om en amerikansk pilot som nödlandar i Söderhavet och tas
till fånga av en infödingstam ledd av en sadistisk kvinna.
  Priset firar i år sitt 30-årsjubileum. Det instiftades av en Horace
/E/n/g/d/a/h/l Bent, som förklarar:
  "Jag har alltid varit orolig att branschens underliga charm skall försvinna
i takt med att den blir mer företagsstyrd. Men lyckligtvis har mina farhågor
kommit på skam: underligheterna lever vidare."
  Bland titlar som just precis missade att bli nominerade finns:
  Drawing and Painting the Undead
  Stafford Pageant: The Exciting Innovative Years 1901-1952
  Tiles of the Unexpected: A Study of Six Miles of Geometric Tile Patterns on
the London Underground
  Vinnare utses genom omröstning på Boksellers webplats (www.thebookseller.
com).