[SKRIVA] Re: Knud Larns fanzine

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 3 Dec 2014 21:16:35 +0100

Pia:
> Jag har för mig att det stod ett tävlingsresultat på den gamla
hemsidan för fanzinet.(I början på året eller i våras kanske)
> Nu
 står det väl bara att det är nerlagt och inte mycket mer.Jag har inte
sett någon information om
> när något mer (ett allra sista) nummerskulle
kunna komma ut.
  Har du en länk till den hemsidan? (Eller har hemsidan och dess länkar lagts
ned?)
  Det är möjligt att han utlyste tävlingsresultat, men att Science Fiction (som
zinet hette) med bidragen inte kom ut (och nr 23 som var sist innehöll något
annat). Eller så kom det ut, men medverkanden fick inte veta något. Mysteriet
bör lösas.
  Jag skickade ett bidrag betitlat "De Tre och spionmysteriet", en frisk parodi
på Enid Blyton i en sf-värld och hörande till temat "ferier". (Däremot
utspelades novellen inte i Norden. Jag sade åt Knud att han fick ta bidraget
eller förkasta det. Tävlingsbidrag skulle ha nordisk anknytning.) Jag tyckte
min novell blev riktigt bra. En gammal text, oanvänd hittills, och jag
redigerade om i den en hel del innan jag skickade in den. (Jag har en del gamla
noveller som är oanvända. De står på kö. Dyker lämpligt tillfälle upp tar jag
fram dem, inte sällan genom omredigering och putsning.)
  All info om ev zine från Knud Larn hörande till novelltävlingen han utlyste
uppskattas (från Pia eller andra). Min googling har hittills inte gett ny info.
(Har inte mailat Knud ännu. Vill gärna se att ev zine kommit ut först.)

--Ahrvid

Ps. Moderaternas partistämma flyttas fram till 10 januari, apropå regeringskris
och tidigare inlägg.

www.skriva.bravewriting.com<http://www.skriva.bravewriting.com> / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin E-Xtra Vildsint
https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ