[SKRIVA] Kina-sf i Europa SF

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 8 Oct 2013 20:51:59 +0200

Nyhetssiten Europa SF har nu kört min rapport från mötet med de kinesiska
författarna, inkl en del bilder jag tog:

http://scifiportal.eu/meeting-chinese-science-fiction-and-poetry-ahrvid-engholm-sweden/

Men det bör påpekas att jag inte känner igen den enorma suddighet bilderna har!
Jag tog många bilder och medan en del iofs hade rörelseoskärpa el dyl, såg jag
till att skicka dem de *skarpa* bilderna. Bilderna de fick var faktiskt
hyggligt skarpa, men jag antar att de använde JPG-kompression för att korta
nedladdningstider och därmed skapade suddighet. Jag tycker mig kunna se
fyrkanter och band från för starkt JPGande. Nåja.

http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /