[SKRIVA] Kan Piraterna hänga kvar?

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 May 2014 10:07:39 +0200

Nej, jag talar inte om elitserien i speedway. Enligt denna opinionsundersökning
kan Piratpartiet eventuellt hänga kvar i EU-parlamentet, då man ligger på 3,9
procent. Vi ser på bilden partiledaren Anna, samt MEPar Christian och Amelia.
(Den senare sf-fan. Ser sur ut för får man strax över 4 procent ryker hennes
plats hur som helst.)
http://nyheter24.se/maktkamp24/768861-piratpartiet-kan-fa-fortsatta-harja-i-eu-men-centern-tappar

Jag vill rekommendera  vördade läsare att fundera på att lägga rösten på
Piratpartiet. Jag är fuller medveten om att PP försökt skaffa ett
"allmänpolitiskt program", helt onödigt och såvitt jag ser vänsterlutande. Men
partiet är det *enda* som tar Internet på allvar, och slåss mot massavlyssning
och för reformerad upphovsrätt. (Någon som tror att V eller MP kommer att göra
något åt det i allians med gråsossarna?)
  Saken är värd en extra funderare i mörkret från NSA, FRA och alla avslöjanden
Edward Snowden gjort.

E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /