[SKRIVA] Re: Kalenderkompletteringar

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 28 Oct 2013 22:58:10 +0100

Den 28 oktober 2013 19:07 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Ps. Stormen Simone verkar ha nedgraderats. Trots det är media hysteriska!
> (I Sthlm regnar det och blåser *en liten aning*, och då skulle det
> hufvudstaden skulle få känna av nå kulmen nu kl 19!  En storm i ett tunt te
> byggt på klimatalarmism.)

 Här på småländska höglandet har det regnat litet och blåst en smula mer än
vanligt sedan eftermiddagen, men jag skulle inte ens reflekterat över det
ifall media inte förklarat och krävt hur en god medborgare ska tolka det
där skramlet som blåsten åstadkommer i yttertaket (fast när jag tänker
efter har det skramlat i ett år nu, lätt att glömma i medias
postmodernistiska hegemoni). Och när jag kollar in Aftonbladets
livesändning befinner jag mig tydligen i något av ett katastrofområde. Så
det är bara att förbereda mig på att yttertaket snart flyger av som en
guillotin och halshugger några oskyldiga människor. Förbaskade extremväder
och AGW.