[SKRIVA] Kalenderkomplettering

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 26 Jun 2014 17:47:55 +0200

Trots att det blir sommarstiltje, finns i alla fall en del events. Några saker
- se i övrigt senaste ordinarie Fantastiska Diversekalendern från tidigare i
veckan:
27 jun Sthlms kulturborgarråd M Sjöstedt inviger konstprojekt på
Brunkebergstorg, kl 11 (program hela dagen)

28 jun Italia del Futuro, utställning med italienska innovationer (bl a
robotar) öppnar, TekniskaMuseet (till 24 aug); man har pressvisning av utställn
förmiddagen 27/7 (kontakta mig för info om du anser dig press...ad!)

29 jun "Persmäss", 1800-talsmarknad, Friluftsmuseet G:a  Linköping, kl 11-16

2 jul Konsert med Alexandra E. Lindh och Dan Fröberg, Det Nya Museet,
Sundbyberg, kl 20,
http://www.detnyamuseet.com/kalendarium/2014/6/2/tingens-vilja-och-postmorse-av-alexandra-e-lindhoch-dan-frberg?viewÊlendar

Och som sagt: tips om fler evenemang uppskattas storligen! Fantastik, kultur,
vetenskap, eller andra intressanta saker. (Men inget om Almedalen. Där kommer
att hända 1000 ointressanta politiska debatter.)

--Ahrvid

Ps. Sunkit i kväll! (Mosebacke, kl 20, gratis inträde.) Kul och kult. Se
rapporter jag skrivit tidigare. Konstig musik som får öronen att skrynklas.

E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm&sistaresan /