[SKRIVA] Re: Johan Theorin i Nyhetsmorgon, TV4 9.30

  • From: "Lilian Wiberg" <lillis_50@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 09 Apr 2007 16:06:39 +0200

Jag såg inslaget efter trägen väntan framför burken. De hade blandat bort korten duktigt idag, programledaren försökte först prata vinbok med något förvirrade cross-asia-mc-åkare Varg-Olle + kollega, som dock fann sig ganska raskt. De var nog vana vid värre, vilket de kommer att berätta om i en dokumentär kl 1800 idag. Till slut visades iaf inslaget med Theorin på Öland, där romanen utspelar sig. Det var trevligt och stämningsfullt, förf läste ur boken på ett par väl valda ställen. Handlingen presenteras redan på flera ställen på webben, så jag ska inte tjata om den. Theorin berättade om sitt skrivande som en hobby han hittills haft, och hur berättelserna han hade inom sig måste få födas för att lämna honom i fred. Han planerade en ölandsbok till, i vintermiljö. Minns faktiskt att boken presenterades i någon spalt tidigare i år (metro, .se, city?) som en kommande höjdare. W&W verkar ha marknadsfört bra, sålt den till 6 länder. Jag har ännu inte läst den förstås, men boken presenterades som deckare i TV, och inget annat. Skräck, fantastik? Nähäpp. Den som läser får se... Nu sitter förresten tanten och retar upp sig lite, vid hågkomsten av ett nyhetsmorgon efter Maria Gripes bortgång. En forskare/kritiker vid namn Kristin Hallberg berättade om MG:s underbara litteratur och hur man genom dem kunde finna sin identitet som ung läsare, utan att behöva hamna alldeles FEL - i sån där SCIENCE FICTION eller dylikt! Morr. Egentligen är det bara min sköldpadda som gillar nyhetsmorgon. Sitter i knät och knaprar sallad.
/Lilian W

Styla lägenheten till ett högre pris http://alltombostad.msn.se/Inredning/_Artiklar_Inredning/Homestylat_i_praktiken_/

grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravenet.com eller skriva- request@xxxxxxxxxxxxx för listkommandon (ex subject: subscribe).