[SKRIVA] Re: Intervju med Amelia A

  • From: Olof Bjarnason <olof.bjarnason@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 8 Jun 2009 19:31:16 +0200

Den den 8 juni 2009 19:27 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:

> [...]
> tillsätts först om Irland säger ja till Lissabon...men då är det väl ett
> riktigt mandat och inget observatörs-dito? Hm. Piratpartiet är f ö emot
> Lissabon-fördraget...
>  Blir det inget kan ju Amelia satsa på riksdagen istället! Det bör finnas
> en utomordentlig chans att knäppa gammelpartierna nästa höst. Och riksdagen
> kanske kan vara litet mer lättarbetad än EU-parlamentet där man ständigt
> flyttar mellan Bryssel och Strasbourg, skall snattra med folk på 27 språk,
> trasslar in sig i sladdarna till tolkhörlurarna, osv.

Inför valet 2010 kan siten med svar om FRA-lagarna vara intressant att kolla
in:

http://riksdagssvar.se

Det är jag och 7-8 andra bloggare som satt ihop siten under höst/vinter.
Kanske en nyckel inför riksdagsvalet..? Det är en "minnesbank" så att inte
väljare ska glömma så lätt vad som prackats på dem..

> --Ahrvid
>
> --
> ahrvid@xxxxxxxxxxx / Gå med i SKRIVA - för författande, sf, fantasy,
> kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) YXSKAFTBUD, GE VÅR
> WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07) Sänd bidrag till
> Fantastiknovelltävlingen 2010 (1000 kr i förstapris) senast 31/8 till
> fantastiknovell@xxxxxxxxxxx och ahrvid@xxxxxxxxxxx .
> Drag n’ drop—Get easy photo sharing with Windows Live™ Photos.
>
> http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/photos.aspx-----

twitter.com/olofb
olofb.wordpress.com
olofb.wordpress.com/tag/english