[SKRIVA] Inlägg från Östersjön

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 11 Jul 2014 04:54:37 +0200

Är på en Viking Line-färja på väg till det som stolt kallas Finncon. Man har
gratis WiFi ombord, som dessutom verkar funka. På Finnconerna brukar man ha
WiFi också, så hoppeligen kan jag hålla kontakten.
  Annars lät det ju trevligt med Bertils boksläpp och garden party på lördag!
Alla som är i trakterna (V Alstad nås med buss från Malmö) bör släpa sig dit.
Indisk mat skulle det också bli. Jag hoppas det kommer en rapport, från Bertil
eller andra.
  Sjön är stilla. De senaste dagarna har vädret blivit mer sommar. Tyvärr är
årets Finncon i Jyväskylä, en bussresa bort (inte i Helsingfors eller Åbo, som
annars) så jag missar några programpunkter i början av fredagen. Men det gör
detsamma - jag går på ganska litet program på coner. Saken är dock den att det
är jag och Toni Jerrman som är de enda som varit på ALLA Finncon, så det är
klart att man måste dra ända in till...Jyväskylä. (Har varit där förr, dock.
Universitetstad. Ganska trevlig.)

www.skriva.bravewriting.com & delta i FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2014
http://www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids novellsamling Mord på månen:
E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /