[SKRIVA] Re: Ingen Global Warming 2014 heller

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 02 Jan 2015 19:07:07 +0100

---- On Fri, 02 Jan 2015 17:57:50 +0100 Ahrvid  wrote ----
> Jag vet inte om vikan tro på att 2014 skulle ha varit "varmast".
> Problemet är att data är av låg kvalitet.

Det är ointressant att 2014 har varit varmast i _Sverige_, eftersom det är den
globala medeltemperaturen som räknas. Dessutom tycks folk helt ha glömt att vi
haft några riktiga vargavintrar på raken fram tills nu, vilket säger en hel del
om insikten och bedömningsförmågan hos folk och journalister i gemen.

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).