[SKRIVA] I all hast från Åcon 2

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx, sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 2 May 2008 17:11:54 +0200 (CEST)

Bevistar Åcon 2, och skriver några korta rader på en lånad dator (hotellet
Adlon har bredband via WiFi).
  Conen går bra. Ca 17 svenskar närvarande, av totalt ca 80.
  Vädret tyvärr molnigt. Programmet är rätt avslappnat, och jag har hört det
mesta.  (Senast var det en hedersgästintervju med GoH Ian MacDonald.) Har
hunnit besöka Mariehamns två enda antikvariat.
  Jag, Johan Anglemark, Brittlouise Viklund och en lokal ålänning har
intervjuats av lokaltidningen Ålänningen, (Jag tror Anglemark pratade mest; jag
smög in litet på slutet.)
  I kväll blir det hoppeligen ett eller annat roomparty.
  I morgon skall jag hoppeligen få träffa Sixten Jansson (känd från Sunkit).
  Detta är en fyradagarscon, och det har bara gått två dagar. Det känns som en
typisk conlördag, men det är bara fredag.
  Längre rapport torde följa.
  Mina finska vänner har ett budskap till er (de sitter i sofforna omkring
mig): "Å! Varför är inte resten av er här!"