[SKRIVA] Hej, hej!

  • From: Stefan Askernäs <s.askernas@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 26 Oct 2011 22:06:32 +0200

OK, nu får vi se om jag gör detta rätt. Jag har aldrig varit med på
någon mailinglista tidigare, och har inte lyckats få fram någon enkel
bruksanvisning...

Hej Allihop!
Jag är ny här, som det kanske framgick, och tänkte som så att det nog
är dags att jag träder fram ur skuggan för åtminstone en snabb
presentation.
Stefan är mitt namn, jag närmar mig 30 och är bosatt med sambo i
Stockholm. Jag hittade SKRIVA-listan för några månader sedan då jag
kikade runt efter novelltävlingar, och gärna då någon som prioriterade
de genrer jag personligen föredrar, nämligen SF och skräck. Jag
skickade in ett bidrag till fantastiknovelltävlingen men glömde helt
bort att anmäla mig till själva listan. Då kände jag mig allt lite
dum.
skickade mitt subscribemail för ett tag sedan och har därefter hållit
mig till att läsa för att känna av vibrationerna, så att säga.
  Jag jobbar i matvarubutik, ägnar en jäkla massa fritid åt teater och
film, går ut med hunden, försöker spela banjo och självklart skriva.
Jag har ingen bakgrund med publikationer eller skrivarcirklar eller
någonting alls relevant. Har skrivit för mitt eget höga nöjes skull av
och till sedan barndomen och har det senaste året börjat hitta
tillbaka till det ordentligt.
  Jag finner skrivandet en behaglig kreativ plattform där jag kan leva
ut fantasier, utveckla tankekedjor- och experiment, samt även ett sätt
att "vakendrömma" d.v.s. hantera intryck och upplevelser. Skulle tro
att det är ett gemensamt drag hos många här.
  När jag skriver faller det allt som oftast inom fantastik av endera
sorten, därav mitt intresse för denna lista.

Det finns väl inte så mycket mer att säga, åtminstone inte som platsar
i en enkel presentation. Så än igen, Hej allihop, trevligt att få mail
stup i kvarten!

Mvh

/Stefan Askernäs

PS: Om någon mer än jag är för snål/fattig för att investera i msWord
eller dylikt kan jag rekommendera AbiWord, som är gratis och erbjuder
de vanligaste formateringsverktygen samt goda crossoveregenskaper:

http://www.abisource.com/

PPS: Har jag begripit funktionerna rätt? Skickar ett mail till
skriva@xxxxxxxxxxxxx med nytt ämne för att skapa en "konversation",
använder reply för att lägga mig i existerande diskussioner?

/Densamme