[SKRIVA] Re: HPL E-zine goes paper

  • From: Alexander Sanchez <solhelion@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 11 Oct 2014 18:16:09 +0200

Kul med lite omfattande svar. Skrev en idéhistorisk uppsats 2004 om HPL, på
den tiden han inte var lika känd, som jag kortade ner i tidningen kulturen
för några år sedan.
Vinkeln var hpl ur ett esoteriskt perspektiv. Vill minnas att Martin
Andersson inte gillade den men den var inte skriven till honom.

/
Alexander

http://tidningenkulturen.se/artiklar/litteratur/essaeer-om-litteratur/9410-hp-lovecraft-och-esoterismen-