[SKRIVA] Re: HP 7 2

  • From: Ove Ridé <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 14 Jul 2011 14:54:18 +0200

2011/7/14 Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> [...]
> det ges förvisso exempel på det). Men "spam" är något mer och specifikt, och
> kräver mer än att det bara är "skräp". Spam skall skickas ut *automatiskt*,
> med programvara som utsändare (i meningen att ingen suttit och fyllit i
> adresser manuellt) och det skall gå ut i stor mängd (tusentals, miljoner ex).
> Att i största allmänhet kalla det man ogillar för "spam" är att försvaga
> spam-begreppet.
>  Spam är alltså skräppost som a) inte sänds manuellt utan maskinellt, och b)
> skickas i stor mängd. Annat man må ogilla är inte spam - sorry, men så är det.

Intressant! Med andra ord, du stödjer en försvagning av spam-begreppet
iochmed att du uppmuntrar folk att missbruka
spamrapporteringsfunktionen hos deras e-postleverantör! (Att
exempelvis GMail och säkert Hotmail översätter spam till skräppost i
detta fall spelar ingen roll. Funktionen är tveklöst avsedd för det du
kallar spam, dvs maskinellt utskickade mail i tusentals - miljontals
exemplar, inte bara sådant man råkar ogilla...)

>  Kan i sammanhanget påpeka att jag själv skickar ut mycket info om
> Fantastiknovelltävlingen (har just gjort en ny omgång info-utskick). Spam? No
> way! Mottagarna är särskilt utvalda (sådana som berör skrivande och/eller
> fantastik) och allt skickas manuellt.

Äpplen och päron. ONOFF har inte samma koppling till skrivande som
tävlingen bara för att de säljer bokplattor där. (Sen fattar alla som
har varit med att du är angelägen om att rapportera om just ONOFF för
att det kan läsas som O-NOFF...)

--
/Ove

Blog: <http://blog.gg8.se/>

"Here is Evergreen City. Evergreen is the color of green forever."
-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).