[SKRIVA] Re: Guillou och Frigyes i Gomorron Sverige strax

  • From: Stewe Lundin <stewe.lundin@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 7 Jan 2014 07:44:42 +0100

Ja det är lite skrämmande hur Arn serien har setts som något slags
historiskt dokument. Jag väntar bara på den dagen vi får läsa om Arn i våra
barns historieböcker.
Har läst en del av Guillou och det enda jag egentligen fastande för var
Ondska. Även om jag gillade Arnböckerna, de senare har jag dock inte läst.
Vad gäller Hamilton så funkade dom när man var aningen yngre men nu med
lite perspektiv på tillvaron och litteraturen så har jag helt klart ändrat
uppfattning. Den serien böcker ha inte åldrats väl.

/Stewe