[SKRIVA] Re: Guillou erkände fel! (Sort of...)

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 31 Jul 2015 17:26:07 +0200

(Postar om då transporten över själva nätet förvrängde mailheaderns
teckenangivelse. --AE)
Rickard:>>Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN kan Sveriges alla dumliberaler och
hyckleristjournalister jubla över att Guillou *faktiskt hade fel och erkänner
det*.<< Det där har du missuppfattat - så jag undrar vem som bär dumstrut!
Poängen är att Janne G faktiskt INTE erkände fel. Häglund visade hur han på
punkt efter punkt ljög och hade totalfel i allt. Guillou medgav fel blott i en
enda underordnad detalj... Ergo, hanhävdar fortfarande att han i allt övrigt
skulle ha rätt. Evenetuellt jubel kommer snarare från att Guillous bristande
metoder och logik blixtexponerats.>>Eller då man hånade honom för att han
varnade för en it-bubbla.<< Jag kan inte påminna mig att Guillou varit en röst
av någon som helst betydelse här. Han har bara konsekvent varit emot allt kring
IT (skriver på en gammal manuell skrivmaskin, använder knappt E-post eller
mobiler).//www.freelists.org/post/skriva/SKRIVA-SKRIVA-Re-Fiasko-fr-Paul-Frigyes-bok-om-Guillou,2>>Ahrvid,
som aldrig någonsin erkänner minsta lilla antydan till fel<< Inte? Alldeles
nyss har jag för mig att jag gick med på att den nyfunna ubåten kan ha varit
från 1916.>>Ahrvid faktiskt fram till nyligen var en Guillou-fan och försvarade
honom med att han "är en besserwisser som irriterande nog har rätt". << Nix.
Det jag försvarat hos Guillou är att hans stilistik är ganska bra. Karln kan
skriva. Hans åsikter har jag alltid för det mesta inte alls delat. Ditt "citat"
kommer från dig själv! Varför skulle någon som ville försvara någon annan som
person kalla denne för det negativa uttrycket "besserwisser"? Det utpekar
snarare *andras* uppfattningar om personen. (Se slutet av samma länk som
ovan.)//www.freelists.org/post/skriva/SKRIVA-SKRIVA-Re-Fiasko-fr-Paul-Frigyes-bok-om-Guillou,2--Ahrvid
(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och var med i
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2015, info www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 / Läs även AE
i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan