[SKRIVA] Guide till byggnadsdemolering

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 15 Oct 2009 16:13:27 +0200

Så kan rubriken, litet vanvördigt, formuleras med anledning av att SvD 10/10 i
en artikel presenterade "Koden till kioskvältaren":

www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_3631759.svd

I korthet och enligt en John Baldwin, är kioskvältarens tio budord:

1. Hjälten skall vara en expert på någonting.
2. Skurken skall också vara en expert.
3. Skurkens förehavanden skall man beskriva som om man stod och tittade över
hans axel.
4. Hjälten har en egen grupp, där var och en är experter på något.
5. Minst två i gruppen måste kära ned sig (love interest...).
6. Skurken skall flytta sin uppmärksamhet från sitt egentlige mål, till
hjältens grupp.
7. Två medlemmar i hjältens grupp måste dö.
8. Skurken och hjälten måste mötas i en uppgörelse.
9. Alla dödsfall måste skildras på individnivå.
10. Om berättelsen blir seg, ta död på någon.

Jag är själv rätt osäker på om jag skulle vilja läsa en sådan bok...
  Kiosken klarar sig nog.

Hitta hetaste singlarna på MSN Dejting!
http://dejting.se.msn.com/channel/index.aspx?trackingid=1002952