[SKRIVA] Google utmanar SL

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx, sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 21 Jul 2008 13:38:33 +0200 (CEST)

SL betyder här Second Life, inte Storstockholms Lokala-trafik-hinder...
  Google har startat något kallat Google Lively (www.lively.com). Det är något
i stil med Second Life. Man kan skapa en avatar, göra egna rum som man kan
utsmycka, osv. Lively är dock helt gratis och det skall där inte heller finnas
några låtsaspengar (som i SL kan bytas mot riktiga pengar).
  (Själv har jag bara småkollat Lively-sidan, men inte provat. Virtuella
världar ligger inte högst upp på listan över sådant jag absolut måste besöka
och engagera mig i.)