[SKRIVA] Google Vs Wiki

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 1 Aug 2008 17:38:57 +0200 (CEST)

Wikipedia utmanas nu av Google, som startat en artikelsamling kallad Google
Knol. Namnet "knol" kommer av att Google kallar en artikel just för "a knol". I
motsats till Wiki får författare i Knol "credit" för sin medverkan.
  Det verkar som om Google försöker hitta på allt. Man kan åka till Mars med
Google, t ex. När jag nyligen passerade Medborgarplatsen hade man en infobuss
med logon "Doodle with Google", och där satt barn och ritade. Om man ritade an
ny google-logo fick man den publicerad på Google.se och kunde vinna priser (jag
orkade inte sätta mig och rita; det var för soligt).