[SKRIVA] Godkänd sf-kurs

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 23 Dec 2009 15:55:39 +0100

Vill bara meddela att jag fick godkänt i kursen Creative Reading/Writing
Science Fiction, om jag uppfattat betygsbedömningen rätt. Jag hamnade på B i en
sjugradigt skala, vilket alltså är näst högst (A är högst). Så här såg
sammanställningen ut (och jag kommenterar strax):

Betyg/Grade Procent
---------------------
A 40
B 60
C 0
D 0
E 0
FX 0
F 0

Såvitt jag förstår var det ungefär (eller exakt) fem delmoment, med B på 60
procent av dem, A på 40 procent. (Om det varit tvärtom, 60 procent A, 40 B,
hade jag kanske fått A.)
  Bedömningen förefaller mig helt rättvis, och jag har ingen invändning. Jag
*behöver* inte betyget för något, utan är bara glad att hamna på näst högsta.
Saken är den att jag i inledningen av kursen hade en hel del problem med att
tackla datorsystemet och där fanns också ett par av inläsningstexterna som
kanske inte var så inspirerande -  resultatet i t ex mina kreativa texter blev
därefter. Mina sista två kreativa texter fick mycket goda omdömen av kursens
lärare (och där har jag nog de 40 procenten A).
  Så, med tanke på att förutsättningarna för mig var litet blekare i början var
det hela utmärkt.
  Se min tidigare postning om att den som har lust troligen fortfarande kan
ansöka om att ta denna kurs i vår.

Nya Windows 7 gör allt lite enklare. Hitta en dator som passar dig!
http://windows.microsoft.com/shop-----