[SKRIVA] Gbg Filmfestival

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 3 Feb 2011 00:23:17 +0100

Kom av en slump över en programbok till Göteborgs filmfestival, som börjat och
pågår till 7 feb. Tänkte ge några tips ur programmet. Jag ger dock bara datum,
så får intresserade kolla upp klockslag och plats själva. (Och jag hoppar över
kortfilmerna. F ö bör kortfilmsintresserade inte missa SFV-festivalen 26 mars,
på Teater Replica, Stockholm.)
3 feb - Seminarium, "Fan fiction - vad gör de nu", om s k fanberättelser
4 feb - The Troll Hunter, norsk "mockumentary"
5 och 6 feb - William S Burroughs: A Man WIthin, dokumentär om denne författare
Varje dag - är det en och annan film på temat "Red Western", dvs Vilda
Västern-liknande filmer producerade i gamla Sovjet eller andra Östeuropeiska
filmer (låter spännande!)
Det var några filmer till, men en del sista visningar har ju hunnit passera.
Och jag läste inte katalogen så noga, utan bara snabbläddrade i den.

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----